Jesteś tutaj: Start Archiwum aktualności #zostań w domu# Grupa V „Słoneczka” wych. I.Polowczyk 25.05.2020 - 29.05.2020r.
Witam Was Kochani!
Niezmiennie dziękuję za zdjęcia oraz filmy!
Jest mi ogromnie miło i nadal zachęcam do kontaktu, można to robić za pomocą e-maila (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) wiadomości sms lub aplikacji Messenger
Za nami kolejny tydzień pracy.
W tym tygodniu porozmawiamy sobie o Rodzinie.
W tym tygodniu 26 maja obchodzić będziemy Dzień Matki, a 23 czerwca Dzień Ojca. W tym roku niestety nie spotkamy się raczej na wspólnej uroczystości, ale postaramy się aby ten dni uczcić troszeczkę inaczej.
Drodzy Rodzice !!!
Ja w imieniu swoim i moich przedszkolaków
Z okazji Waszego święta
zdrowia, sił i codziennej radości
wraz ze słowami największej wdzięczności
za wszystkie trudy i starania
składamy Wam dzisiaj podziękowania.
Drogie Mamy ….
https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs
Drodzy Tatusiowe….
https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs
Kochani Rodzice……
https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
Temat tygodnia : „Święto mamy i taty”
Karta Pracy cz.4. str. 24, 25,26,27,28
- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem - pamiętajmy i przypominajmy dzieciom o konieczności mycia rąk z przestrzeganiem kolejnych etapów tej czynności.
- „Jaka jest moja mama?” – rozmowa kierowana; poszerzanie, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
Rodzic czyta początek zdania, a dziecko kończy zdanie słowami opisującymi jego mamę.
- „Co lubię robić z mamą?” –zabawa naśladowcza; rozwijanie sprawności motorycznej, ćwiczenie umiejętności interpretowania opowieści ruchem, rozwijanie ekspresji twórczej.
Rodzic prosi dziecko, by zastanowiło się, co najbardziej lubią robić ze swoją mamą. Następnie dziecko musi pokazać te czynności gestami, o rodzic lub inny członek rodziny musi odgadnąć ,,Co lubię robić z mamą”.
- ,,Mama w kuchni” – wysłuchanie i nauka piosenki; rozwijanie pamięci słuchowej u dziecka
https://www.youtube.com/watch?v=xWp9YkpZyL0
Mama w kuchni sł. Ewa Zawistowska, muz. Stanisław Marciniak
Mama krząta się w kuchni od rana,
myśli wciąż o niebieskich migdałach.
Gdy pytamy, co ugotowała:
„Dziś dla was pieczeń mam z hipopotama!”.
Ref.: Nasza mama, mama zadumana,
mama zadumana cały dzień.
Błądzi myślami daleko,
codziennie przypala mleko,
na łące zrywa kwiaty,
i sól sypie do herbaty.
Nasza mama niezwykła kucharka
krokodyla wrzuciła do garnka,
krasnoludek wpadł jej do sałaty,
a w piecu piecze się zegarek taty.
Ref.: Nasza mama, mama zadumana…
Ten krokodyl, co uciekł z ogródka,
w przedpokoju chciał zjeść krasnoludka,
choć zegarek czuje się fatalnie,
to obiad był dziś bardzo punktualnie.
Ref.: Nasza mama, mama zadumana…
- ,, Moja mama” –twórcza praca plastyczna wykonana dowolną techniką; rozwijanie motoryki małej, prawidłowego chwytu pisarskiego, koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Oczywiście czekam na zdjęcia waszych prac
Zachęcam do wykonania :
KPcz.4str. 24a – meblowanie i dekorowanie pokoju zgodnie z instrukcją, czytanie prostych wyrazów.
KPcz.4str. 24b – czytanie tekstu z poznanych liter, pisanie wyrażeń po śladzie, rysowanie mamy i tego, co lubi mama.
- zestaw ćwiczeń gimnastycznych – rozwijanie aktywności ruchowej, sprawności fizycznej i koordynacji
Rodzic wypowiada komendy: na prawej nodze, na lewej nodze,
w kółeczko. Jeśli któraś osoba wyjdzie poza gazetę, można zacząć od nowa zabawę. Gazetę można też złożyć aby utrudniać taniec.
- ,,Mój tato” – rozmowa z dzieckiem na temat taty, inspirowana treścią wiersza; rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadanie się na dany temat, rozwijanie pamięci słuchowej.
Rodzic zaprasza dziecko do uważnego wysłuchania wiersza i zastanowienia się, kto opowiada ten wiersz – dziewczynka czy chłopiec.
Mój tato
Bożena Forma
Chodzimy z tatą na długie spacery,
mamy wspaniałe dwa górskie rowery.
Po parku na nich często jeździmy
i nigdy razem się nie nudzimy.
Gdy mroźna zima nagle przybywa
i ciepłym szalem wszystko okrywa,
bierzemy narty i śnieżne szlaki
wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.
Często chodzimy razem do kina,
lubimy obaj, gdy dzień się zaczyna.
Takiego mieć tatę to wielkie szczęście
– życzeń mu składam dziś jak najwięcej.
Rozmowa na temat wiersza:
- „Jaki jest mój tata?” – rozmowa kierowana; poszerzanie słownika czynnego dziecka o skojarzenia ze słowem „tata”, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
Rodzic czyta początek zdania, a dziecko kończy zdanie słowami opisującymi jego tatę.
- „Tata i ja” – zabawa naśladowcza (najlepiej w parach jeśli jest taka możliwość)
Dziecko wchodzi w rolę taty i odgrywa scenkę , np. tata z dzieckiem idą na spacer, trzymając się za ręce; tata z dzieckiem kopią do siebie piłkę; tata z dzieckiem się siłują. Po pewnym czasie może nastąpić zamiana ról. Rodzic pokazuje, a dziecko próbuje odgadnąć.
- „Gdzie pracuje mój tata?” – zabawa słownikowa.
Rodzic pyta dziecko:
• „Kim może być Twój tata?” – pantomima.
Rodzic naśladuje jakiś zawód, a dziecko próbuje odgadnąć jego nazwę. Następnie wspólnie z dzieckiem Rodzic próbuje ustalić korzyści, jakie daje wykonywanie takiego zawodu innym. Na końcu Rodzic pyta dziecko , dlaczego praca jest ważna w życiu ludzi.
- „Mój tata w pracy” – twórcza praca plastyczna; rozwijanie motoryki małej, prawidłowego chwytu pisarskiego, koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Zadaniem dziecka jest przedstawienie swoich ojców w pracy.
Oczywiście czekam na zdjęcia waszych prac J
- ,,Tata czarodziej” – wysłuchanie piosenki, nauka refrenu na pamięć
https://www.youtube.com/watch?v=hiYZStxAZpI
Tata czarodziej
sł. Danuta Zawadzka, muz. Stefan Gąsieniec
Łatwo poznasz mego tatę, bo koszule nosi w kratę. I na nosie okulary (chociaż wcale nie jest stary!). Włosy krótko przystrzyżone, lekko na bok ułożone. Ot, zwyczajny tata! Ale… drzemie w nim magiczny talent.
Ref.: Mój tata jest czarodziejem, bo kiedy on się śmieje, znikają chmury, ucieka deszcz. Wychodzi słońce… Świat piękny jest!
|
Zachęcam do wykonania :
KPcz.4str. 25a odnajdywanie różnic między ilustracjami, przeliczanie pieniędzy, tworzenie zbiorów.
KPcz.4.str. 25b – czytanie zdań opisujących tatę, pisanie po śladzie, rysowanie zgodnie z instrukcją.
-,, Zabiorę brata na koniec świata”- rozwijanie pamięci słuchowej, słuchu fonematycznego, wdrażanie dzieci do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat.
https://www.youtube.com/watch?v=ewYgrFUwr5I
Rozmowa kierowana:
· Czy masz brata, czy siostrę?
· Jak mają na imię?
· Za co lubisz swoje rodzeństwo?
· Czy chętnie się bawisz ze swoim rodzeństwem?
· Jakie są wasze ulubione wspólne zabawy?
· Czy czasem denerwujesz się na swoje rodzeństwo?
Chętne dzieci mogą się nauczyć tekstu refrenu na pamięć.
- „Maskotki” – twórcza praca plastyczna; rozwijanie motoryki małej, prawidłowego chwytu pisarskiego, koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Wykonywanie maskotki dla brata, siostry lub rodziców. Rodzic przygotowuje materiały: skarpetki, włóczki, kolorowe guziki, kolorowy papier lub materiał, klej, wstążeczki, wata do wypełnienia skarpetki. Prosi, aby dziecko wypełniło skarpetkę watą. Z włóczki o dowolnym kolorze dziecko robi czuprynkę stworka i przyklejają ją do skarpety. Można związać włoski wstążką. Przyklejają oczy z guzików. Z kolorowego materiału (papieru) wycinają buźkę. Ozdabiają maskotkę według własnego pomysłu.
Zapraszam do zabawy i czekam na zdjęcia waszych prac
- Zabawy muzyczno-ruchowe do poznanych piosenek – doskonalenie umiejętności wyrażania muzyki ruchem, rozwijanie sprawności motorycznej, utrwalenie poznanych piosenek
https://www.youtube.com/watch?v=zC9jbgmeoLc hhttps://www.youtube.com/watch?v=xWp9YkpZyL0 ttps://www.youtube.com/watch?v=ewYgrFUwr5I
https://www.youtube.com/watch?v=hiYZStxAZpI
Zachęcam do wykonania :
KPcz.4str. 26a – odszukiwanie osób na fotografii na podstawie przeczytanych zdań oraz tekstu przeczytanego przez Rodzica :Ciocia Julki stoi z lewej strony mamy Julki. Siostra Julki jest ubrana na zielono. Babcia Julki stoi z lewej strony cioci.
KPcz.4str. 26b – rozpoznawanie emocji, wymyślanie rozwiązań konfliktów pomiędzy rodzeństwem, kontynuowanie rytmów.
KPcz.4str. 28a – kącik grafomotoryczny, pisanie po śladzie nazw członków rodziny.
- „Rodzina” – utrwalenie nazewnictwa związanego z relacjami w rodzinie: rodzice, rodzeństwo, brat, siostra, babcia, dziadek, krewni
Rozmowa kierowana :
-,, Moja wesoła rodzinka’’ – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat, rozwijanie pamięci słuchowej.
Rodzic zachęca dziecko do wysłuchania piosenki i policzenie, ile razy występuje w niej słowo mama. Rodzic omawia z dzieckiem treść każdej zwrotki, dziecko opowiadają o wskazanych członkach rodziny.
Jest to piosenka, którą dzieci uczęszczające do przedszkola w zeszłym roku powinny znać, jeśli ktoś nie zna, a ma ochotę się nauczyć śpiewać to bardzo proszę i chętnie wysłucham wszystkich nagrań J
https://www.youtube.com/watch?v=zC9jbgmeoLc
Moja wesoła rodzinka
sł. Stanisław Karaszewski, muz. Tomasz Strąk
My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
my jak palce jednej dłoni!
Ref.: Mama, tata, siostra,
brat i ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
to wesoły jest mój świat!
Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo ma mama wielkie serce!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
Gdy napsocę i nabroję,
siedzę w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
- „Podskocz, jeśli usłyszysz głoskę…” – zabawa ruchowa; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek i sylab w słowach, rozwijanie słuchu fonematycznego.
Rodzic wyjaśnia dziecku, że ma podskoczyć, kiedy usłyszą wyraz rozpoczynający się głoską m. Podaje różne słowa. Gdy słowo nie rozpoczyna się na m, dziecko stoi nieruchomo. Głoski można dowolnie zmieniać np.: mama, tata, ciocia, Michał, wujek, motyl, brat, mrówka itp.
- Co słychać w domu?” – zagadki słuchowe.
Rodzic odtwarza nagranie odgłosów płynących z domu, a dziecko próbuje odgadnąć, co usłyszało.
https://www.youtube.com/watch?v=CgH0us9plYo
- „Rodzina” – rozmowa o strukturach rodziny.
Rodzic zachęca dziecko do wypowiedzi na temat struktury rodziny.
Zachęcam do wykonania :
KPcz.4str. 27a – czytanie zdań, kolorowanie ramek prawidłowych podpisów ilustracji.
KPcz.4str. 27b – rysowanie po śladzie, wyklejanie obrazka kawałeczkami kolorowego papieru
- „Moja Rodzina” – praca plastyczna, rozwijanie twórczej wyobraźni dziecka technika dowolna (kredki, farby, wyklejanki, to co mamy w domu).
Oczywiście czekam na zdjęcia waszych prac J
- Rodzinne słuchanie piosenek o mamie i tacie - rozwijanie wrażliwości emocjonalnej,
https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc
https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g
- ,,Laurka dla mamy i taty” –praca plastyczna, rozwijanie twórczej wyobraźni dziecka, rozwijanie wrażliwości emocjonalnej – obdarowywanie innych
Technika dowolna
Kochane dzieci niestety w tym roku nie mogę Wam pomóc w przygotowaniu niespodzianki dla rodziców z okazji ich święta. Waszym kolejnym zadaniem jest samodzielnie przygotować laurkę dla mamy i taty. Liczę na waszą kreatywność dacie sobie na pewno radę. Wykonujecie super prace wiec nie będzie to dla Was problem. Pamiętajcie!!! wręczając laurkę należy złożyć rodzicom życzenia z okazji ich święta. Możecie oczywiście zaśpiewać jakąś piosenkę ewentualnie, to co wszyscy znają i śpiewają : STO LAT!
Ja oczywiście czekam na zdjęcia pięknych laurek.
Życzę wszystkim wytrwałości i udanej pracy:)
Pozdrawiam!!!