25.05.2020 - 29.05.2020r.

Witam Was Kochani!

Niezmiennie dziękuję za zdjęcia oraz filmy!

Jest mi ogromnie miło i nadal zachęcam do kontaktu, można to robić za pomocą e-maila (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) wiadomości sms lub aplikacji Messenger

Za nami kolejny tydzień pracy.

W tym tygodniu porozmawiamy sobie o Rodzinie.

W tym tygodniu 26 maja obchodzić  będziemy Dzień Matki, a 23 czerwca  Dzień Ojca. W tym roku niestety nie spotkamy się raczej na wspólnej uroczystości, ale postaramy się aby ten dni uczcić troszeczkę inaczej.

 

Drodzy Rodzice !!!

Ja w imieniu swoim i moich przedszkolaków

Z okazji Waszego święta

zdrowia, sił i codziennej radości

wraz ze słowami największej wdzięczności

za wszystkie  trudy i starania

składamy Wam dzisiaj podziękowania.

 hepi

Drogie Mamy ….

https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs 

Drodzy Tatusiowe….

https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

Kochani Rodzice……

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE   

 

Temat tygodnia : „Święto mamy i taty”

Karta Pracy cz.4. str. 24, 25,26,27,28

- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem - pamiętajmy i przypominajmy dzieciom o konieczności mycia rąk z przestrzeganiem kolejnych etapów tej czynności.

- „Jaka jest moja mama?” – rozmowa kierowana; poszerzanie, doskonalenie umiejętności wypowiada­nia się na określony temat

Rodzic czyta początek zdania,  a dziecko kończy zdanie słowami opisującymi jego mamę.

mama

-  „Co lubię robić z mamą?” –zabawa naśladowcza; rozwijanie sprawności motorycznej, ćwiczenie umie­jętności interpretowania opowieści ruchem, rozwijanie ekspresji twórczej.

Rodzic prosi dziecko, by zastanowiło się, co najbardziej lubią robić ze swoją mamą. Następnie dziecko musi pokazać te czynności gestami, o rodzic lub inny członek rodziny musi odgadnąć ,,Co lubię robić z mamą”.

- ,,Mama w kuchni” – wysłuchanie i nauka piosenki;  rozwijanie pamięci słuchowej u dziecka

https://www.youtube.com/watch?v=xWp9YkpZyL0   

Mama w kuchni  sł. Ewa Zawistowska, muz. Stanisław Marciniak

 Mama krząta się w kuchni od rana,

myśli wciąż o niebieskich migdałach.

Gdy pytamy, co ugotowała:

„Dziś dla was pieczeń mam z hipopotama!”.

Ref.: Nasza mama, mama zadumana,

 mama zadumana cały dzień.

Błądzi myślami daleko,

 codziennie przypala mleko,

na łące zrywa kwiaty,

 i sól sypie do herbaty.

Nasza mama niezwykła kucharka

krokodyla wrzuciła do garnka,

krasnoludek wpadł jej do sałaty,

a w piecu piecze się zegarek taty.

Ref.: Nasza mama, mama zadumana…

Ten krokodyl, co uciekł z ogródka,

w przedpokoju chciał zjeść krasnoludka,

choć zegarek czuje się fatalnie,

to obiad był dziś bardzo punktualnie.

Ref.: Nasza mama, mama zadumana…

- ,, Moja  mama” –twórcza  praca plastyczna wykonana dowolną techniką;  rozwijanie motoryki małej, pra­widłowego chwytu pisarskiego, koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Oczywiście czekam na zdjęcia waszych prac 

Zachęcam do wykonania :

KPcz.4str. 24a – meblowanie i dekorowanie pokoju zgodnie z instrukcją, czytanie prostych wyrazów.  

KPcz.4str. 24b – czytanie tekstu z poznanych liter, pisanie wyrażeń po śladzie, rysowanie mamy i tego, co lubi mama.

 

- zestaw ćwiczeń gimnastycznych  – rozwijanie aktywności ruchowej, sprawności fizycznej i koordynacji

  • „Taniec dla rodziców ” – dziecko (może być para jeśli jest rodzeństwo i jest taka możliwość) tańczy  do wybranej muzyki na gazecie, tak by nie wyjść stopami poza jej granice.

Rodzic wypowiada komendy: na prawej nodze, na lewej nodze,

 w kółeczko. Jeśli któraś osoba wyjdzie poza gazetę, można zacząć od nowa zabawę. Gazetę można też złożyć aby utrudniać taniec.

  • „Miesiące w roku” – dziecko wysuwa jedną nogę do przodu z podskokiem, następnie zamienia nogi. Podczas przeskakiwania z nogi na nogę wymawia  kolejno nazwy miesięcy. Zabawa może być prowadzona w różnym tempie.
  • „Rulony” – dziecko otrzymuje stronę z gazety lub dużą chustę. Dziecko leży na brzuchu, dłonie trzymają na gazetach/chustach. Na hasło Rodzica : Zwijamy rulony podnoszą ramiona, łokcie i dłonie i starają się zwinąć gazetę/chustę w rulon. Ćwiczenie powtarzamy 4–5 razy.
  • „Sufit – podłoga” – dziecko maszeruje po pokoju w rytm dźwięków wystukiwanych przez Rodzica, podnoszą wysoko kolana. Na hasło Rodzica: Sufit staje na palcach i podnosi ręce. Na hasło Podłoga kładzie się na brzuchu.
  • „Kraina radości” – dziecko słucha dowolnej muzyki i wykonuje masaż na plecach brata/siostry lub rodzica z , rysując spirale, figury geometryczne i inne kształty jednym palcem, kilkoma palcami albo całą dłonią.

,,Mój tato”  – rozmowa z dzieckiem na temat taty, inspirowana treścią wiersza; rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadanie się na dany temat, rozwijanie pamięci słuchowej.

Rodzic zaprasza dziecko do uważnego wysłuchania wiersza i zastanowienia się, kto opowiada ten wiersz – dziewczynka czy chłopiec.

Mój tato

Bożena Forma

Chodzimy z tatą na długie spacery,

mamy wspaniałe dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

i nigdy razem się nie nudzimy.

Gdy mroźna zima nagle przybywa

i ciepłym szalem wszystko okrywa,

bierzemy narty i śnieżne szlaki

wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.

Często chodzimy razem do kina,

lubimy obaj, gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście

– życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

 

Rozmowa  na temat wiersza:

  • Kto opowiada wiersz dziewczynka czy chłopiec ?
  • Czy Twój tata jest podobny do tego taty z wiersza?
  • Co jest podobne?
  • Jak ma na imię Twój tatuś?
  • Jak wygląda Twój tata?
  • Jaki jest?
  • Co robicie wspólnie tatą?
  • Jakie ma hobby?

- „Jaki jest mój tata?” – rozmowa kierowana; poszerzanie słownika czynnego dziecka o skoja­rzenia ze słowem „tata”, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określo­ny temat.

Rodzic czyta początek zdania,  a dziecko kończy zdanie słowami opisującymi jego tatę.

 tata

- „Tata i ja” – zabawa naśladowcza (najlepiej w parach jeśli jest taka możliwość)

 

Dziecko  wchodzi w rolę taty i odgrywa scenkę , np. tata z dzieckiem idą na spacer, trzymając się za ręce; tata z dzieckiem kopią do siebie piłkę; tata z dzieckiem się siłują. Po pewnym czasie może nastąpić  zamiana ról. Rodzic pokazuje, a dziecko próbuje odgadnąć.

- „Gdzie pracuje mój tata?” – zabawa słownikowa.

 Rodzic  pyta dziecko:

  • Czy wiesz gdzie pracuje Twój tata ?
  • Na czym polega praca Twojego taty?

„Kim może być Twój tata?” – pantomima.

Rodzic  naśladuje jakiś zawód, a dziecko  próbuje odgadnąć jego nazwę.         Następnie wspólnie z dzieckiem Rodzic próbuje ustalić  korzyści, jakie daje wykonywanie takiego zawodu innym. Na końcu Rodzic  pyta dziecko , dlaczego praca jest ważna w życiu ludzi.

 

- „Mój tata w pracy” – twórcza praca plastyczna; rozwijanie motoryki małej, pra­widłowego chwytu pisarskiego, koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Zadaniem dziecka jest  przedstawienie  swoich ojców w pracy.

Oczywiście czekam na zdjęcia waszych prac J

 

 - ,,Tata czarodziej” – wysłuchanie piosenki, nauka refrenu na pamięć

https://www.youtube.com/watch?v=hiYZStxAZpI   

Tata czarodziej

sł. Danuta Zawadzka, muz. Stefan Gąsieniec

Łatwo poznasz mego tatę,

bo koszule nosi w kratę.

I na nosie okulary

(chociaż wcale nie jest stary!).

Włosy krótko przystrzyżone,

lekko na bok ułożone.

Ot, zwyczajny tata! Ale…

drzemie w nim magiczny talent.

 

Ref.: Mój tata jest czarodziejem,

bo kiedy on się śmieje,

znikają chmury, ucieka deszcz.

 Wychodzi słońce…

 Świat piękny jest!

Łatwo poznasz mego tatę,

w pracy chodzi pod krawatem.

Z miną srogą i poważną

(bo ma pracę bardzo ważną!)

Marynarka i w kant spodnie

(bo tak modnie i wygodnie).

Ot, zwyczajny tata, ale…

drzemie w nim magiczny talent.

 

Ref.: Mój tata jest czarodziejem,

bo kiedy on się śmieje,

znikają chmury, ucieka deszcz.

Wychodzi słońce…

Dobrze, że jest!

Zachęcam do wykonania :

KPcz.4str. 25a  odnajdywanie różnic między ilustracjami, przeliczanie pieniędzy, tworzenie zbiorów.

 KPcz.4.str. 25b – czytanie zdań opisujących tatę, pisanie po śladzie, rysowanie zgodnie z in­strukcją.

-,, Zabiorę brata na koniec świata”- rozwijanie pamięci słuchowej, słuchu fonematycznego, wdrażanie dzieci do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat.

https://www.youtube.com/watch?v=ewYgrFUwr5I  

Rozmowa kierowana:

  • Czy masz rodzeństwo starsze, czy młodsze?

·       Czy masz brata, czy siostrę?

·       Jak  mają na imię?

·       Za co lubisz swoje rodzeństwo?

·       Czy chętnie się bawisz ze swoim rodzeństwem?

·       Jakie są wasze ulubione wspólne zabawy?

·       Czy czasem denerwujesz się na swoje rodzeństwo?

  • Co najczęściej jest powodem konfliktów?
  • Dokąd chciałbyś zabrać swoje rodzeństwo?
  • Co byście tam robili?

 

Chętne dzieci mogą się nauczyć tekstu refrenu na pamięć.

-  „Maskotki” – twórcza praca plastyczna; rozwijanie motoryki małej, prawidłowe­go chwytu pisarskiego, koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 Wykonywanie maskotki dla brata, siostry lub rodziców. Rodzic przygotowuje  materiały: skarpetki, włóczki, kolorowe guziki, kolorowy papier lub materiał, klej, wstążeczki, wata do wypełnienia skarpetki. Prosi, aby dziecko wypełniło skarpetkę watą. Z włóczki o dowolnym kolorze dziecko robi czuprynkę stworka i przyklejają ją do skarpety. Można związać włoski wstążką. Przyklejają oczy z guzików. Z kolorowego materiału (papieru) wycinają buźkę. Ozdabiają maskotkę według wła­snego pomysłu.

Zapraszam do zabawy i  czekam na zdjęcia waszych prac 

 

 -  Zabawy muzyczno-ruchowe do poznanych piosenek – doskonalenie umiejętno­ści wyrażania muzyki ruchem, rozwijanie sprawności motorycznej, utrwalenie poznanych piosenek

https://www.youtube.com/watch?v=zC9jbgmeoLc  hhttps://www.youtube.com/watch?v=xWp9YkpZyL0   ttps://www.youtube.com/watch?v=ewYgrFUwr5I

https://www.youtube.com/watch?v=hiYZStxAZpI 

Zachęcam do wykonania :

KPcz.4str. 26a – odszukiwanie osób na fotografii na podstawie przeczytanych zdań oraz tekstu przeczytanego przez Rodzica :Ciocia Julki stoi z lewej strony mamy Julki. Siostra Julki jest ubrana na zie­lono. Babcia Julki stoi z lewej strony cioci.

KPcz.4str. 26b – rozpoznawanie emocji, wymyślanie rozwiązań konfliktów pomiędzy rodzeń­stwem, kontynuowanie rytmów.

KPcz.4str. 28a – kącik grafomotoryczny, pisanie po śladzie nazw członków rodziny.

-  „Rodzina” – utrwalenie nazewnictwa związanego z relacjami w rodzinie: rodzice, rodzeństwo, brat, siostra, babcia, dziadek, krewni

 rodzina

Rozmowa kierowana :

  • Co to jest rodzina?
  • Czy umiesz podać nazwy członków rodziny na obrazku?
  • Kim jest dla Ciebie mama mamy i mama taty?
  • Kim Ty jesteś dla nich?
  • Kim jest dla Ciebie tata mamy i tata taty?
  • Kim Ty jesteś dla nich?
  • Kim jest dla Ciebie siostra mamy i siostra taty?
  • Kim jest dla Ciebie brat mamy i brat taty?
  • Jak spędzacie czas wolny z rodziną?
  • Co najbardziej lubicie robić z rodziną?
  • Jak dzielicie obowiązki w swoich rodzinach?

-,, Moja wesoła rodzinka’’ – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat, rozwijanie pamięci słuchowej.

Rodzic zachęca dziecko do wysłuchania piosenki i policze­nie, ile razy występuje w niej słowo mama. Rodzic omawia z dzieckiem treść każdej zwrotki, dziecko opowia­dają o wskazanych członkach  rodziny.

 

Jest to piosenka, którą dzieci uczęszczające do przedszkola w zeszłym roku powinny znać, jeśli ktoś nie zna, a ma ochotę się nauczyć śpiewać to bardzo proszę i chętnie wysłucham wszystkich nagrań J

https://www.youtube.com/watch?v=zC9jbgmeoLc 

Moja wesoła rodzinka

sł. Stanisław Karaszewski, muz. Tomasz Strąk

My rodzinę dobrą mamy,

zawsze razem się trzymamy!

I choć czasem czas nas goni,

my jak palce jednej dłoni!

 

Ref.: Mama, tata, siostra,

 brat i ja – to mój mały świat!

Dużo słońca, czasem grad –

 to wesoły jest mój świat!

Mama zawsze kocha czule,

ja do mamy się przytulę,

w bólu, żalu i rozterce,

bo ma mama wielkie serce!

Ref.: Mama, tata, siostra, brat…

Z tatą świetne są zabawy,

z nim świat robi się ciekawy!

Tata ma pomysłów wiele,

jest najlepszym przyjacielem!

 

Ref.: Mama, tata, siostra, brat…

Gdy napsocę i nabroję,

siedzę w kącie, bo się boję!

Tata skarci, pożałuje,

a mamusia pocałuje!

 

Ref.: Mama, tata, siostra, brat…

Kiedy nie mam taty, mamy,

wszyscy sobie pomagamy!

I choć sprzątać nie ma komu,

jest wesoło w naszym domu!

 

Ref.: Mama, tata, siostra, brat…

 

- „Podskocz, jeśli usłyszysz głoskę…” – zabawa ruchowa;  rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek i sylab w słowach, rozwijanie słuchu fonematycznego.

Rodzic wyjaśnia dziecku, że ma podsko­czyć, kiedy usłyszą wyraz rozpoczynający się głoską m. Podaje różne słowa. Gdy słowo nie rozpoczy­na się na m, dziecko stoi  nieruchomo. Głoski można dowolnie zmieniać np.: mama, tata, ciocia, Michał, wujek, motyl, brat, mrówka itp.

- Co słychać w domu?” – zagadki słuchowe.

 Rodzic odtwarza nagranie odgłosów płynących z domu,  a dziecko próbuje odgad­nąć, co usłyszało.

 

https://www.youtube.com/watch?v=CgH0us9plYo

- „Rodzina” – rozmowa o strukturach rodziny.

 Rodzic  zachęca dziecko do wypowiedzi na temat struktury rodziny.

  • Ile osób ma Twoja rodzina? Policz je.
  • Kto to są dziadkowie?
  • Jak mają na imię Twoje babcie i Twoi dziadkowie?
  • Ile dzieci mają Twoi rodzice?
  • Ile masz rodzeństwa, ile sióstr, ilu braci?
  • Jak ma na imię Twoje rodzeństwo?

 

Zachęcam do wykonania :

KPcz.4str. 27a – czytanie zdań, kolorowanie ramek prawidłowych podpisów ilustracji.

KPcz.4str. 27b – rysowanie po śladzie, wyklejanie obrazka kawałeczkami kolorowego papieru

- „Moja Rodzina” – praca plastyczna, rozwijanie twórczej wyobraźni dziecka technika dowolna (kredki, farby, wyklejanki, to co mamy w domu).

Oczywiście czekam na zdjęcia waszych prac J

 

- Rodzinne słuchanie piosenek o mamie i tacie -  rozwijanie wrażliwości emocjonalnej,

https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc  

https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g 

- ,,Laurka dla mamy i taty” –praca plastyczna, rozwijanie twórczej wyobraźni dziecka, rozwijanie wrażliwości emocjonalnej – obdarowywanie innych  

Technika dowolna

 Kochane dzieci niestety w tym roku nie mogę Wam pomóc w przygotowaniu niespodzianki dla rodziców z okazji ich święta. Waszym kolejnym zadaniem jest samodzielnie przygotować laurkę dla mamy i taty. Liczę na waszą kreatywność dacie sobie na pewno radę. Wykonujecie super prace wiec nie będzie to dla Was problem. Pamiętajcie!!! wręczając laurkę należy złożyć rodzicom życzenia z okazji ich święta. Możecie oczywiście zaśpiewać jakąś piosenkę ewentualnie, to co wszyscy znają i śpiewają : STO LAT!

  Ja oczywiście czekam na zdjęcia pięknych laurek.

 

 smail

 

Życzę wszystkim wytrwałości i udanej pracy:)

Pozdrawiam!!!

Sponsor

bank spoldzielczy1