22.06.2020 - 26.06.2020r.

Witam serdecznie!

Kochane Dzieci ,Drodzy Rodzice!

Przed nami ostatni tydzień nauki w tym roku szkolnym.

W tym tygodniu porozmawiamy sobie o nadchodzących wakacjach.

Temat tygodnia : „Wakacje”

Karta Pracy cz.4. str. 43, 44, 45, 46,47,48    

 W ramach realizacji podstawy programowej proponuję następujące działania:                                                               

Proponowany zestaw ćwiczeń na ten tydzień -  rozwijanie sprawności fizycznej dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=MmnMtyFl85s

- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem - pamiętajmy i przypominajmy dzieciom o konieczności mycia rąk z przestrzeganiem kolejnych etapów tej czynności.

- „Góry to…” – zabawa w skojarzenia; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, ćwi­czenie umiejętności logicznego myślenia, zapoznanie dzieci z nazwą najwyższych polskich gór i ich szczytami.

 

 slineczka wakcje 1

Praca z mapą fizyczną Polski, dziecko wymienia z czym kojarzą mu się góry.

Rodzic pokazu­je dzieciom na mapie Polski pasmo Tatr. Prezentuje napis Tatry , który dziecko odczytuje. Następnie dziecko stara się odczytać nazwy rzek, które mają swoje źródła w Tatrach, oraz nazwy miejscowości z tego regionu. wspólnie z dziećmi omawia góralskie tradycje: stroje ludowe, gwarę i potrawy.

Rodzic może zadawać pytania pomocnicze np.:

  • Czy byłeś w gó­rach?
  • Jak się nazywają góry w Polsce?
  • Jak wyglądają góry?
  • Czym się od siebie różnią?
  • Co można ro­bić w górach?
  • Jakie zwierzęta i rośliny można spotkać w górach?
  • Jak powinniśmy się zachowywać na szlaku turystycznym?.

slineczka wakcje 2 slineczka wakcje 3

-,, Góry, nasze góry’’ – rozwijanie umiejęt­ności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat, rozwijanie pamięci słuchowej.

Góry, nasze góry

Janina Porazińska

Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.

Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.

Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.

Kto was przewędrował? Góral rodowity.

Rozmowa na temat przeczytanego utworu:

  • Kto to jest góral?
  • Gdzie według wiersza góral wypasa owce?
  • Co to są hale?
  • Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?

-  „Górski pejzaż” –praca plastyczna; rozwijanie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Malowanie farbami górskiego pejzażu według pomysłu dziecka

Oczywiście zachęcam do odesłania mi zdjęcia Twojej pracy plastycznej.

Zachęcam do wykonania :

KPcz.4str. 43 a – wycinanie dwustronnych puzzli, układanie wybranego obrazka, naklejanie go na kartce.

- „Słoneczny łańcuch skojarzeń”, „Nad morzem” – rozwijanie umiejętności wypo­wiadania się na określony temat, ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia.

 Rodzic wyjaśnia, na czym polega zabawa ,, łańcucha skojarzeń” Rodzic rozpoczyna zabawę -  mówi słowo: słońce i prosi, aby dziecko powiedziało słowo, które kojarzy się ze słońcem. Każde następny uczestnik zabawy wypowiada kolejne słowo związane z poprzednim.

- „Nad morzem” Rodzic  prezentuje dziecku  na mapie Polski obszar Morza Bałtyckiego. Zachęca dzieci do podawania nazw państw, które mają dostęp do morza, odczytuje nazwy polskich rzek(mapa wyżej), które do niego uchodzą.

 slineczka wakcje 4

Krajobraz nadmorski:

 slineczka wakcje 5 slineczka wakcje 6 slineczka wakcje 7

 

Zadaniem dzieci jest rozpoznawanie i wyodrębnienie głoski w nagłosie i wygłosie słów: mewa, fale i ułożenie nowych słów zaczynających się od wyodrębnionych głosek (słowa powinny być związane z morzem).

 

- „Tacki z piaskiem” – zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem tacek z piaskiem do rysowania.

Dzieci wykonują rysunki według własnego pomysłu – palcem, patykiem, drugą stroną kredki. Następ­nie odwzorowują gotowy obrazek na papierze. Mogą także posmarować wybrane elementy obrazka klejem i posypać je piaskiem

Zachęcam do wykonania :

KP cz.4 str. 44a – łączenie liczb od najmniejszej do największej, rysowanie rybek według instruk­cji, zapisywanie i obliczanie działania

KP cz.4str. 44b – podawanie nazw obrazków, dzielenie nazw na sylaby, pisanie sylab po śladzie, dopisywanie brakujących sylab

- Bezpieczne wakacje - utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się nad wodą, w lesie, w górach; wdrażanie do rozpoznawania symboli i znaków oraz podawania ich nazw.

- „Wyruszamy w podróż” – rozmowa kierowana na temat planowania podróży:

  • O czym należy pamiętać, gdy wyrusza się w podróż?

Dziecko tworzy listę rzeczy, które są niezbędne, np. na wycieczce w górach, na wakacjach nad morzem, na wycieczce w lesie, nad wodą, na łące. Następnie wspólnie z rodzicem  omawia środki transportu, którymi można udać się w po­dróż.

- Wakacyjne rady – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozu­mienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat, rozwijanie pamięci słuchowej.

 https://www.youtube.com/watch?v=pajlM2nCrBs

- ,,Bezpieczne wakacje” – piosenka; rozwijanie umiejętności muzycznych i ryt­micznych,  wdrażanie dzieci do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat.

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM 

- „Przestrzegaj zasad”,  – poszerzanie słownika czynnego dzieci o nazwy związane z zachowanie bezpieczeństwa,

Rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji.

Przypo­mnienie numerów alarmowych: 112, 999, 998, 997.

 slineczka wakcje 1

https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60  ,,Bezpieczne wakacje”

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio   Bezpieczeństwo w górach

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA Bezpieczeństwo nad wodą

Zachęcam do wykonania :

KP cz.4 str. 45a – podawanie nazw przedmiotów i zwierzęcia na obrazkach, wpisywanie liter do właściwych okienek, odczytywanie hasła.   

KP cz.4 str.45b – poruszanie się po planszy zgodnie z kodem, rozmowa na temat miejsc przed­stawionych na zdjęciach.  

KPcz.4 str.48 – kącik grafomotoryczny, pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obraz­kami, wyjaśnianie wieloznaczności podanych wyrazów.

- „Mój przyjaciel” – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia.

Rozmowa na temat przyjaciół, próba określania, kto to jest przyjaciel.

  • Kogo nazywamy przyjacielem?
  • Czym przyjaciel różni się od kolegi?
  • Jak po­winien się zachowywać przyjaciel?
  • Co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie?
  • Czy ty masz przyjaciela?

Następnie dziecko kończą zdanie:

- ,,Koleżanki i koledzy” –  praca plastyczna; rozwijanie wyobraźni plastycznej, estetyki, ćwiczenie umiejętności planowania własnej pracy, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-rucho­wej, doskonalenie sprawności motoryki małej.

 

Na kartce z bloku narysuj wszystkie dzieci ze swojej grupy. Nasz grupa ma swoją nazwę i znaczek, który powinien być umieszczony na rysunku. Mam nadzieję, że nie zapomnieliście jaki to znaczek.

 Oczywiście zachęcam do odesłania mi zdjęcia Twojej pracy plastycznej.

 Zachęcam do wykonania :

KP cz.4 str. 46a – czytanie zdań, rysowanie lodów, wykonywanie obliczeń, łączenie podpisów z właściwymi obrazkami.

KP cz.4str.46 b – podawanie nazw przedmiotów na ilustracjach, wyszukiwanie nazw wykreślan­ce

KP cz. 4 str. 47a – rozwiązywanie rebusów i rysowanie po śladzie i według instrukcji.

KPcz.4 str. 47b – rysowanie wakacyjnych planów.

- „Zakończenie roku” – rozmowę na temat kończącego się roku przed­szkolnego:

·       Co najbardziej utkwiło Ci  w pamięci z tego roku, który minął?

·       Z kim najbardziej lubiłeś  się bawić?

·       Czym lubiliście się bawić?

·       Czego się nauczyłeś w tym roku?

·       Dokąd pójdziesz po wakacjach?

·       Czym szkoła różni się od przedszkola?

,,Niech żyją wakacje”

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

slineczka wakcje 8

 Życzę wszystkim udanych,

a przede wszystkim bezpiecznych  wakacji!!!

Za nami trudny czas mimo, że było dużo ,,wolnego”, nie przychodziliście do przedszkola, to dzielnie pracowaliście w domu,

o czym świadczą zdjęcia przesyłane przez rodziców  z wykonywanych zadań.

Podziękowania należą się Wam Drodzy Rodzice, bez Was nie byłoby tego, co wspólnie udało nam się osiągnąć. Doceniam Wasze wsparcie i poświęcony czas, mimo codziennych obowiązków.

Dziękuję za wyrozumiałość i cierpliwość.

Mam nadzieję, że po wakacjach z niektórymi spotkam się już w przedszkolu. Część z Was pożegna już przedszkole  i rozpocznie kolejny etap

swojej edukacji w szkole.

Życzę Wam kochane dzieci samych sukcesów w szkole,

dużo radości i uśmiechu na każdy dzień.

Wychowawczyni.

 

Sponsor

bank spoldzielczy1