Jesteś tutaj: Start Archiwum aktualności #zostań w domu# Grupa V „Słoneczka” wych. I.Polowczyk 22.06.2020 - 26.06.2020r.
Witam serdecznie!
Kochane Dzieci ,Drodzy Rodzice!
Przed nami ostatni tydzień nauki w tym roku szkolnym.
W tym tygodniu porozmawiamy sobie o nadchodzących wakacjach.
Temat tygodnia : „Wakacje”
Karta Pracy cz.4. str. 43, 44, 45, 46,47,48
W ramach realizacji podstawy programowej proponuję następujące działania:
- Proponowany zestaw ćwiczeń na ten tydzień - rozwijanie sprawności fizycznej dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=MmnMtyFl85s
- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem - pamiętajmy i przypominajmy dzieciom o konieczności mycia rąk z przestrzeganiem kolejnych etapów tej czynności.
- „Góry to…” – zabawa w skojarzenia; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia, zapoznanie dzieci z nazwą najwyższych polskich gór i ich szczytami.
Praca z mapą fizyczną Polski, dziecko wymienia z czym kojarzą mu się góry.
Rodzic pokazuje dzieciom na mapie Polski pasmo Tatr. Prezentuje napis Tatry , który dziecko odczytuje. Następnie dziecko stara się odczytać nazwy rzek, które mają swoje źródła w Tatrach, oraz nazwy miejscowości z tego regionu. wspólnie z dziećmi omawia góralskie tradycje: stroje ludowe, gwarę i potrawy.
Rodzic może zadawać pytania pomocnicze np.:
-,, Góry, nasze góry’’ – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat, rozwijanie pamięci słuchowej.
Góry, nasze góry
Janina Porazińska
Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.
Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.
Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.
Kto was przewędrował? Góral rodowity.
Rozmowa na temat przeczytanego utworu:
- „Górski pejzaż” –praca plastyczna; rozwijanie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Malowanie farbami górskiego pejzażu według pomysłu dziecka
Oczywiście zachęcam do odesłania mi zdjęcia Twojej pracy plastycznej.
Zachęcam do wykonania :
KPcz.4str. 43 a – wycinanie dwustronnych puzzli, układanie wybranego obrazka, naklejanie go na kartce.
- „Słoneczny łańcuch skojarzeń”, „Nad morzem” – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia.
Rodzic wyjaśnia, na czym polega zabawa ,, łańcucha skojarzeń” Rodzic rozpoczyna zabawę - mówi słowo: słońce i prosi, aby dziecko powiedziało słowo, które kojarzy się ze słońcem. Każde następny uczestnik zabawy wypowiada kolejne słowo związane z poprzednim.
- „Nad morzem” – Rodzic prezentuje dziecku na mapie Polski obszar Morza Bałtyckiego. Zachęca dzieci do podawania nazw państw, które mają dostęp do morza, odczytuje nazwy polskich rzek(mapa wyżej), które do niego uchodzą.
Krajobraz nadmorski:
Zadaniem dzieci jest rozpoznawanie i wyodrębnienie głoski w nagłosie i wygłosie słów: mewa, fale i ułożenie nowych słów zaczynających się od wyodrębnionych głosek (słowa powinny być związane z morzem).
- „Tacki z piaskiem” – zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem tacek z piaskiem do rysowania.
Dzieci wykonują rysunki według własnego pomysłu – palcem, patykiem, drugą stroną kredki. Następnie odwzorowują gotowy obrazek na papierze. Mogą także posmarować wybrane elementy obrazka klejem i posypać je piaskiem
Zachęcam do wykonania :
KP cz.4 str. 44a – łączenie liczb od najmniejszej do największej, rysowanie rybek według instrukcji, zapisywanie i obliczanie działania
KP cz.4str. 44b – podawanie nazw obrazków, dzielenie nazw na sylaby, pisanie sylab po śladzie, dopisywanie brakujących sylab
- Bezpieczne wakacje - utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się nad wodą, w lesie, w górach; wdrażanie do rozpoznawania symboli i znaków oraz podawania ich nazw.
- „Wyruszamy w podróż” – rozmowa kierowana na temat planowania podróży:
Dziecko tworzy listę rzeczy, które są niezbędne, np. na wycieczce w górach, na wakacjach nad morzem, na wycieczce w lesie, nad wodą, na łące. Następnie wspólnie z rodzicem omawia środki transportu, którymi można udać się w podróż.
- Wakacyjne rady – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat, rozwijanie pamięci słuchowej.
https://www.youtube.com/watch?v=pajlM2nCrBs
- ,,Bezpieczne wakacje” – piosenka; rozwijanie umiejętności muzycznych i rytmicznych, wdrażanie dzieci do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat.
https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM
- „Przestrzegaj zasad”, – poszerzanie słownika czynnego dzieci o nazwy związane z zachowanie bezpieczeństwa,
Rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji.
Przypomnienie numerów alarmowych: 112, 999, 998, 997.
https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60 ,,Bezpieczne wakacje”
https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio Bezpieczeństwo w górach
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA Bezpieczeństwo nad wodą
Zachęcam do wykonania :
KP cz.4 str. 45a – podawanie nazw przedmiotów i zwierzęcia na obrazkach, wpisywanie liter do właściwych okienek, odczytywanie hasła.
KP cz.4 str.45b – poruszanie się po planszy zgodnie z kodem, rozmowa na temat miejsc przedstawionych na zdjęciach.
KPcz.4 str.48 – kącik grafomotoryczny, pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obrazkami, wyjaśnianie wieloznaczności podanych wyrazów.
- „Mój przyjaciel” – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia.
Rozmowa na temat przyjaciół, próba określania, kto to jest przyjaciel.
Następnie dziecko kończą zdanie:
- ,,Koleżanki i koledzy” – praca plastyczna; rozwijanie wyobraźni plastycznej, estetyki, ćwiczenie umiejętności planowania własnej pracy, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie sprawności motoryki małej.
Na kartce z bloku narysuj wszystkie dzieci ze swojej grupy. Nasz grupa ma swoją nazwę i znaczek, który powinien być umieszczony na rysunku. Mam nadzieję, że nie zapomnieliście jaki to znaczek.
Oczywiście zachęcam do odesłania mi zdjęcia Twojej pracy plastycznej.
Zachęcam do wykonania :
KP cz.4 str. 46a – czytanie zdań, rysowanie lodów, wykonywanie obliczeń, łączenie podpisów z właściwymi obrazkami.
KP cz.4str.46 b – podawanie nazw przedmiotów na ilustracjach, wyszukiwanie nazw wykreślance
KP cz. 4 str. 47a – rozwiązywanie rebusów i rysowanie po śladzie i według instrukcji.
KPcz.4 str. 47b – rysowanie wakacyjnych planów.
- „Zakończenie roku” – rozmowę na temat kończącego się roku przedszkolnego:
· Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku, który minął?
· Z kim najbardziej lubiłeś się bawić?
· Czym lubiliście się bawić?
· Czego się nauczyłeś w tym roku?
· Dokąd pójdziesz po wakacjach?
· Czym szkoła różni się od przedszkola?
,,Niech żyją wakacje”
https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY
Życzę wszystkim udanych,
a przede wszystkim bezpiecznych wakacji!!!
Za nami trudny czas mimo, że było dużo ,,wolnego”, nie przychodziliście do przedszkola, to dzielnie pracowaliście w domu,
o czym świadczą zdjęcia przesyłane przez rodziców z wykonywanych zadań.
Podziękowania należą się Wam Drodzy Rodzice, bez Was nie byłoby tego, co wspólnie udało nam się osiągnąć. Doceniam Wasze wsparcie i poświęcony czas, mimo codziennych obowiązków.
Dziękuję za wyrozumiałość i cierpliwość.
Mam nadzieję, że po wakacjach z niektórymi spotkam się już w przedszkolu. Część z Was pożegna już przedszkole i rozpocznie kolejny etap
swojej edukacji w szkole.
Życzę Wam kochane dzieci samych sukcesów w szkole,
dużo radości i uśmiechu na każdy dzień.
Wychowawczyni.