Usprawnianie percepcji wzrokowej
- Układanie według zasady podobieństw: np. „co do czego pasuje?” – dobieranie par przedmiotów pasujących do siebie, wyszukiwanie podobnego obrazka wśród innych itp.;
- Układanie według zasady podobieństw: np. „co zmieniło miejsce?”;
- Składanie całości z części – układanie obrazków po uprzednim rozcięciu – na wzorze;
- Układanie puzzli z 3, 4 elementów;
Usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- Zwiększanie ogólnej sprawności i koordynacji ciała – ćwiczenia w marszu, w biegu, zabawy ze skakanką;
- Usprawnianie manipulacji przedmiotami – zabawy z piłką, rzucanie do celu,
Usprawnianie percepcji słuchowej
- Różnicowanie sygnałów dźwiękowych z otoczenia;
- Rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez instrumenty i różne przedmioty ;
Usprawnianie orientacji przestrzennej
- Ćwiczenia przed lustrem i z osobą stojącą naprzeciw;
- Wykonywanie poleceń, ćwiczeń według pokazu, instrukcji słownej, np. stań przed mamą, idź prosto, stań obok szafy, podnieś piłkę itp.;
Usprawnianie ruchów palców
- lepienie z plasteliny kształtów wymagających ruchów wałkowania;
- zbieranie drobnych elementów;
- ugniatanie małych kuleczek z kolorowej bibuły i wyklejanie nimi narysowanych konturów;