14.04.2020 - 17.04.2020r.

Temat tygodnia „Zwierzęta na wiejskim podwórku”.

W ramach realizacji podstawy programowej proponuję następujące działania:

·         „Co robi rolnik?” – spróbuj odpowiedzieć na podstawie swoich doświadczeń i bajeczki. Budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika.

(https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA);

·         „Jak wygląda wieś?” – karta pracy nr 19. Powiedz, co widzisz na obrazku, skreśl trzy elementy, które znalazły się tam przez pomyłkę. Gdzie nalepisz rolnika, który chce zaorać swoją ziemię, umieść nalepkę w odpowiednim miejscu. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania i percepcji wzrokowej (budowanie wypowiedzi, klasyfikowanie, percepcja wzrokowa, sprawność manualna);

·         „Misia bela” – zabawa z pokazywaniem. Naucz rodziców zabawy, której uczyliśmy się w przedszkolu;

·         „Gdacze kura: ko, ko, ko” – zatańcz i naucz się piosenki o kurce. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej. (https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY );

·         „K jak kura, k jak kaczka” -  karta pracy nr 20. Każde słowo, które wypowiadamy składa się z małych części – głosek, albo większych – sylab. Wyklaszcz słowa: kura, kaczka, koń, pies, krowa, świnia, kogut, indyk. Umieść nalepki zwierząt, których nazwy zaczynają się głoską „k”  w gospodarstwie znajdującym się na górze karty pracy, a pozostałe w gospodarstwie znajdującym się w dolnej części karty pracy. Czy znasz jeszcze inne zwierzęta, których nazwy zaczynają się głoską „k”?;

·         „Szukam mamy” – gdzie mieszkają zwierzęta? Odpowiedz na podstawie krótkiego filmiku. Poszerzenie wiedzy na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie.

(https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA);

·         „Aseja bum czika bum” – zabawa z pokazywaniem. Przypomnij sobie zabawę, której uczyliśmy się w przedszkolu;

·         „Kotek” – praca plastyczna. Wykonaj kotka według własnego pomysłu. Rozwijanie sprawności manualnej.

 To moja propozycja:

(załącznik 1 kotek)

Obejrzyj filmik jak go wykonać.

(https://www.youtube.com/watch?v=eCEtslrVSyk);

·         „Labirynt” – praca z kartą pracy nr 21. Kurczak zgubił swoją mamę. Pomóż mu dojść do kury, ale musisz iść tylko po żółtych ziarenkach. Narysuj drogę, którą przejdzie kurczak. Ćwiczenie spostrzegawczości i małej motoryki (koordynacja wzrokowo – ruchowa, grafomotoryka);

  • ·„Czyj to głos?” –  powiedz, jakie to zwierzę. Rozpoznawanie zwierząt po wydawanych przez nie odgłosach i kształcie. Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania.

(https://www.youtube.com/watch?v=hO2a3KUBuzE);

  • ·„Czym nakarmię kota, a czym konia?” – wykonanie karty nr 25. Powiedz, co jedzą zwierzęta na wsi i połącz zwierzę z odpowiednim pokarmem. Każdą parę połącz innym kolorem. Narysuj w ramce tyle kresek, ile jest zwierząt na obrazku. Kształtowanie u dzieci odpowiedzialności za zwierzęta (koordynacja wzrokowo – ruchowa, grafomotoryka, przeliczanie, operacje na zbiorach zastępczych);
  • ·Wykonaj pracę plastyczną: świnkę lub krówkę, według własnego pomysłu. Jeśli masz ochotę wykonaj obie;   

             To moje propozycje:

(załącznik 2 świnka) i (załącznik 3 krówka

  • ·„Jak powstał chleb?” – karta pracy nr 26. Obejrzyj historyjkę obrazkową. Na pierwszej ilustracji przyklej kombajn, który kosi zboże, na drugiej traktor, który przywozi ziarno do młyna, na trzeciej worek z mąką. Gdzie trafia chleb upieczony przez piekarza? Opowiedz rodzicom o tym, jak powstaje chleb. Zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba (sprawność manualna, następstwo czasu, myślenie przyczynowo – skutkowe, budowanie wypowiedzi);
  • ·Ulep z plasteliny lub masy solnej różne rodzaje pieczywa: chleb, bułeczki, rogaliki. Rozwijanie sprawności manualnej dziecka.

Miłej i owocnej pracy. Proszę przyślijcie zdjęcia ze swoimi pracami. Pozdrawiam Was gorąco! - wychowawczyni

Sponsor

bank spoldzielczy1