Jesteś tutaj: Start Archiwum aktualności #zostań w domu# Grupa II „Czarodzieje” wych. A.Grabowska 14.04.2020 - 17.04.2020r.
Temat tygodnia „Zwierzęta na wiejskim podwórku”.
W ramach realizacji podstawy programowej proponuję następujące działania:
· „Co robi rolnik?” – spróbuj odpowiedzieć na podstawie swoich doświadczeń i bajeczki. Budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika.
(https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA);
· „Jak wygląda wieś?” – karta pracy nr 19. Powiedz, co widzisz na obrazku, skreśl trzy elementy, które znalazły się tam przez pomyłkę. Gdzie nalepisz rolnika, który chce zaorać swoją ziemię, umieść nalepkę w odpowiednim miejscu. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania i percepcji wzrokowej (budowanie wypowiedzi, klasyfikowanie, percepcja wzrokowa, sprawność manualna);
· „Misia bela” – zabawa z pokazywaniem. Naucz rodziców zabawy, której uczyliśmy się w przedszkolu;
· „Gdacze kura: ko, ko, ko” – zatańcz i naucz się piosenki o kurce. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej. (https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY );
· „K jak kura, k jak kaczka” - karta pracy nr 20. Każde słowo, które wypowiadamy składa się z małych części – głosek, albo większych – sylab. Wyklaszcz słowa: kura, kaczka, koń, pies, krowa, świnia, kogut, indyk. Umieść nalepki zwierząt, których nazwy zaczynają się głoską „k” w gospodarstwie znajdującym się na górze karty pracy, a pozostałe w gospodarstwie znajdującym się w dolnej części karty pracy. Czy znasz jeszcze inne zwierzęta, których nazwy zaczynają się głoską „k”?;
· „Szukam mamy” – gdzie mieszkają zwierzęta? Odpowiedz na podstawie krótkiego filmiku. Poszerzenie wiedzy na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie.
(https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA);
· „Aseja bum czika bum” – zabawa z pokazywaniem. Przypomnij sobie zabawę, której uczyliśmy się w przedszkolu;
· „Kotek” – praca plastyczna. Wykonaj kotka według własnego pomysłu. Rozwijanie sprawności manualnej.
To moja propozycja:
Obejrzyj filmik jak go wykonać.
(https://www.youtube.com/watch?v=eCEtslrVSyk);
· „Labirynt” – praca z kartą pracy nr 21. Kurczak zgubił swoją mamę. Pomóż mu dojść do kury, ale musisz iść tylko po żółtych ziarenkach. Narysuj drogę, którą przejdzie kurczak. Ćwiczenie spostrzegawczości i małej motoryki (koordynacja wzrokowo – ruchowa, grafomotoryka);
(https://www.youtube.com/watch?v=hO2a3KUBuzE);
To moje propozycje:
(załącznik 2 świnka) i (załącznik 3 krówka)
Miłej i owocnej pracy. Proszę przyślijcie zdjęcia ze swoimi pracami. Pozdrawiam Was gorąco! - wychowawczyni